lørdag den 5. april 2008

Hjemme fra Norges land

Huha, så kom man endelig hjem fra det høje nord. Hold fast hvor var det en ekstremt god tur!

Som jeg tidligere har fortalt, var der afgang fra Hovde Støylen mod Kristiansand kl. 02 om natten (natten mellem torsdag og fredag). Og så kørte vi ellers bare afsted. Lyset i bussen blev slukket næsten lige med det samme, og der var snart ro i bussen. Folk var virkelig trætte og ville bare sove. Det passede egentlig mig meget godt, da jeg var ret træt i det, så jeg sov med glæde. Og så havde jeg desuden to sæder for mig selv i bussen, så jeg kunne få benene op - det var rigtig rart, og det fik det til at føles lidt mere som en rigtig nattesøvn. Vi kom til Kristiansand ret tidligt, så da vi ankom, kunne man sagtens sætte sig til at sove længere! - så det gjorde jeg :) Kl. var nok omkring 7 eller sådan noget, da vi blev vækket i går morge, selvom vi først skulle sejle kl 08. Men vi skulle pakke madpakker til resten af dagen og have udleveret vores Boarding cards. Og så skal man åbenbart helst være der en time før afgang. - det fungerede faktisk ret meget, som hvis man skulle ud og flyve.
Kl. 8 sejlede vi så, og vi skulle ankomme i Hirtshals kl 11.30, så vi havde 3½ time på færgen, vi skulle have til at gå. Det første stykke tid sad jeg og læste Det forsømte forår, mens mine Shelter-buddies, Theresa Terp, Jacob Thuesen og Filip Nyholm, sov ved siden af mig. Jeg endte med at opgive at læse mere, for så også at lægge mig ned og sove. Det var nu egentlig meget rart lige at få den med også!
Bagefter gik jeg i den Taxfree shop, der var der med Theresa. Og derefter hang vi bare ud på gulvet, hvorpå vi havde sovet.

Da vi kom i havn i Hirtshals, måtte vi vente lidt på, at vores busser kom af færgen, men så var det ellers også bare fuld fart hjemad! Først et stop i Aalborg, så var det Viborg næste gang. Der fik jeg et lift af Micheles mor til Skive, hvor jeg blev hentet af min kære broder Flemming.

Men SÅ var jeg også hjemme - endelig!
Efter en lang rejse, og en lang uge med kulde og op - og nedture.


Da jeg kom hjem sov jeg seriøst meget. Jeg sov nærmest hele aftenen i går, men det var virkelig dejligt. Jeg er vist også ved at være udhvilet nu.

En anden ting er, at mit ansigt ikke brænder særlig meget mere, min næse skaller bare lidt, hvilket jeg egentlig finder en smule irriterende.

Det er nemlig sådan, at solen skinnede mega meget de to sidste dage på Alpin-ski. Så ca alle er blevet mega solbrændte. Og lige pt er jeg på det stadie, hvor jeg stadig venter på, at det bliver brunt :D - selvom jeg nu er lidt i tvivl om, om det nogensinde sker. Men det er også fint nok at være almindelig vinter-hudfarvet i panden - rød fra øjnene og ned til hagen - og så igen almindeligt vinter-hudfarvet på halsen :D
---

Lige lidt billeder fra Norge-landet:

(det er ca, hvad jeg har indtil videre. Da jeg ikke selv havde kamera med, så det her er andres billeder, og jeg har ikke lige fået hapset fra så mange endnu :D )


Min kære Rumbo, Malene, og Elisabeth Knud







Rebeksen, AnetteD og Pernille SK

Samuel og jeg



Eline og Theresa (og Thea i baggrunden)




Ingen kommentarer: